zondag 12 juli 2015

Gravestone Church

Vandaag weer een urbex-uitstapje op vergeten land in België. We hadden 4 locaties die we wouden bezoeken, bij 3 er van hadden we geluk. Ik ga de locaties één voor één posten. De eerste locatie op ons lijstje was Cinema-Theatre Varia. Bij aankomen viel het meteen op dat we er langs voor zeker niet in zouden komen, en dat zou ook enorm opvallen aangezien het niet afgelegen ligt. Dus dan maar langs achter kijken, weer pech. Geen enkele ingang. Tenzij we een ladder hadden, maar dan nog zou dat heel veel opgevallen hebben, aangezien er overal huizen naast stonden. Pech, op naar de volgende locatie!

Als tweede op ons lijstje, stond de Gravestone Church. We dachten dat we langs voor binnen konden langs een zijwegje, maar het poortje was dicht met sloten. Dan toch maar langs achter, langs het politiekantoor dat zich achter het kerkje bevind. Daar moest ik dan langs het politiekantoor lopen met mijn statief en camera, toch wel even schrik. Met alle geluk geraakten we er onopgemerkt voorbij, en waren we snel aan het muurtje waar we moesten overklimmen, er stond al een stoeltje voor! Bedankt aan de urbexers die dat stoeltje daar gezet hebben!
In het kerkje was er een deel afgesloten, er waren totaal onverwacht werken in! Maar er was niemand te zien, gelukkig. We zijn toch maar niet ver in het kerkje geweest, want de stank was vooraan al niet te harden. Dit was te danken aan alle duiven (ook al overleden duiven) die dit kerkje bewonen. Aan de afgesloten kant lagen de duivenlijken. Daarbij was ik écht niet gerust op deze locatie. En dat heeft zich ge-uit in mijn foto's jammer genoeg. Ik ben redelijk slordig te werk gegaan door de lugubere sfeer die mij angst aanjaagde en ik had echt een gevoel dat ik daar zo snel mogelijk buiten wou. Dat is best zonde, want ondanks hoe eng het is, is dit kerkje wel echt een mooi stuk.








Bezocht op 12/07/'15


Dit vind je misschien ook leuk...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tips en meningen zijn welkom. Deze reactie-ruimte dient enkel over urbex/fotografie te gaan. Reacties buiten dit onderwerp worden genegeerd en verwijderd.