zondag 16 augustus 2015

Villa Nottebohm

Vandaag eindelijk weer eens een locatie kunnen bezoeken, zonder teleurstelling. (Enkele dagen geleden was ik in de buurt van Villa Vigie, en was met mijn vriend een kijkje gaan nemen. Het was een grote teleurstelling om te zien dat ze de villa aan het renoveren zijn.)
We vertrokken vandaag naar Villa Nottebohm, een landhuis wat vroeger een buitenverblijf was van een vooraanstaande familie, wat nu helemaal weer één aan het worden is met de natuur. Het zit onder de klimop.
Het huis is gebruikt in de trailer voor het boek "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children" geschreven door Ransom Riggs, waarvan de filmrechten reeds van verkocht zijn aan Tim Burton. 

Rond de villa ligt een groot domein, en aan de ingang van dat domein staat een huisje waar een conciërge zou wonen die de villa bewaakt, volgens verhalen op het internet. We weten niet of het waar was, maar we hadden geen zin om het risico te nemen, dus zijn we helemaal rondgelopen. Op het domein stonden bordjes dat er camerabewaking was, dus heel voorzichtig zijn we over het domein op zoek gegaan naar de villa. Het duurde niet lang voor we de prachtige villa zagen. En we waren er niet alleen! Nog drie anderen waren aan het exploren, maar die bleven niet lang meer. 
De villa was heel overweldigend, enorm mooi! Groot ook, ik had moeite met de villa in mijn ongelukkige 18-140mm lens te passen.
De lucht was al de hele tijd heel mooi, maar toen we aan de villa kwamen gingen de wolkjes stilaan weg... Nu heb ik last van een witte lucht op mijn foto's jammergenoeg.  
We hebben eventjes binnen gekeken, en de drie mensen die er voor ons waren wisten ons te zeggen dat het er binnen niet stabiel was, dus hebben we vanuit de openingen naar binnen gefotografeerd. 
Ook al zijn we niet naar binnen gegaan, erg vond ik dat niet, want van buiten was de villa al mooi genoeg! Echt een prachtstuk naar mijn mening. 

Ik heb enorm vaak in twijfel gestaan tijdens het bewerken van deze beelden. Hiermee zitten er ook afbeeldingen dubbel in. Mijn vraag aan jullie: Hoe vinden jullie het het beste bewerkt? 


















Bezocht op 16/08/'15


Dit vind je misschien ook leuk... 










5 opmerkingen:

  1. Wat een gave foto's! Ik ben blij dat ik je bog vandaag tegenkwam!
    Qua bewerking vind ik de wat donkerdere foto's het mooist. En vooral de donkere lucht foto's vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is enorm fijn om te horen, bedankt! En ook bedankt om je mening over de bewerking! :)

      Verwijderen
  2. Supertoffe blog! Ik ben nog maar twee keer gaan exploren (en heb toen niet eens foto's gemaakt) maar ik vind het wel echt leuk. Dit ziet er echt zo'n mooie locatie uit! Ik vind trouwens telkens de tweede foto van de dubbele het leukst bewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie en mening! Het is zeker de moeite om foto's te maken wanneer je gaat exploren!

      Op je tweede reactie trouwens, normaal gezien post ik alles op gelijke grootte en na het bewerken exporteer ik ze ook allemaal op gelijke grootte, dus ik vind het een beetje vreemd als jij ze niet op gelijke grootte ziet...
      Wanneer je op een foto drukt, gaat hij ook open in ware grootte trouwens. Misschien is dit niet zo duidelijk. Allesinds bedankt om dit te vermelden.

      Verwijderen
  3. (PS: ik zou de foto's iets groter maken en alles posten met een gelijke breedte.)

    BeantwoordenVerwijderen

Tips en meningen zijn welkom. Deze reactie-ruimte dient enkel over urbex/fotografie te gaan. Reacties buiten dit onderwerp worden genegeerd en verwijderd.